Monday, July 23, 2007

شبیه به تو و دیگران


چیزی که نوشته بودم را خواند و بعد گفت که یاد فلان نوشته‌ی فلانی افتادم. اول به نظرم حرف بی‌ربطی آمد، اما کمی که دقت کردم، دیدم واقعا به فلان نوشته‌ی فلانی خیلی شبیه است. البته بار اول هم نبود که این اتفاق می‌افتاد. خیلی وقت‌ها همان موقعی که دارم چیزی می‌نویسم به نظرم می‌آید که آن را قبلا جایی خوانده‌ام. بدون آن‌که دقیقا بدانم کجا. بعضی وقت‌ها بعد از این‌که دوباره می‌خوانمش این شباهت را حس می‌کنم. یک وقتی هم این‌طور می‌شود که تا کسی نگوید نمی‌فهمم.

دچار معضل تکراری نویسی شده‌ام. موضوع‌هایم که چند تایی بیشتر نیستند. خیلی وقت‌ها می‌ترسم که برایشان Label بگذارم چون ممکن است برگردم و ببینم که همه‌ی label ها یکی است. در مورد متن هم که شبیه آن چیزهایی است که تا حالا خوانده‌ام. انگار شده‌ام مخلوط وزن‌داری از نوشته‌هایی که دوستشان داشته‌ام. حتی الان هم به نظرم می‌آید این حرف‌ها هم تکراری است...

حالا تو اگر جزء آن‌هایی هستی که می‌آیی این‌جا را می‌خوانی و می‌بینی که چیزی که خوانده‌ای شبیه حرف‌های خود توست یا شبیه چیزی که جایی خوانده‌ای، بگذار به حساب این‌که از حرفت خوشم آمده، بگذار به حساب این‌که تأثیر داشته، وگرنه غرضی نیست.

پ‌ن 1: این persianblog مدتی است که مشکل دارد، خودشان گفته‌‌اند که هک شده‌اند، یک عده‌ای هم حرف‌های دیگری می‌زنند که راست و دروغ‌اش گردن خودشان. فقط خواستم بگویم که اگر مشکلی دارید در دیدن این وبلاگ‌ها به جای "com." اش "ir.‌" بگذارید تا ببینیدشان.

پ‌ن2:‌ یک سیستم کامنت‌گیری برای وبلاگ هست به اسم HaloScan که می‌تواند مشکل کامنت‌گیری blogger را حل کند. فقط بدی ماجرا این است که نمی‌شود کامنت‌های قبلی را به این‌جا import ‌کرد که خودشان گفته‌اند بعدها حلش می‌کنند. تصمیم‌اش برایم کمی سخت است که یک مدتی کامنت‌های قبلی دیده نشود..

پ‌ن3:‌ اگر وبلاگ‌های blogspot را با proxy باز کنید، کامنت‌ها را می‌شود دید.

پ‌ن4: انگار مشکل اصلی هم این است که secure port را بسته‌اند. بعضی سرویس دهنده‌ها با بلاگر مشکلی ندارند که نمونه‌اش هم سپنتا و یکی از این شماره‌های هوشمند است که نمی‌دانم شرکتش چیست. سلمان هم می‌گوید که بعضی جاها بازش کرده‌اند. 

5 comments:

Anonymous said...

مگه چقدر حرف توي دنيا وجود داره كه اين نوشته ها تكراري از آب در نيان؟ به نظرم اين مهمه كه آدم بتونه سبك نوشتن خاص خودش رو داشته باشه(كه در مورد من حتي اون هم دزديه. نمي دونم دقيقا از كجا، ولي مي دونم مال من نيست)
پ ن 2: اگه وبلاگ هاي بلاگ اسپات با يه پروكسي باز شن، كامنت هاشون مياد

Anonymous said...

خودتو از قید و بند نوشتن رها کن! بذاری خوش بیاد بهتره.مجبور کنی خودتو به نوشتن چیزی ازش در نمیاد. تو ذاتمون نویسندگی ژورنالی نیست. واسه ی همین نمیتونیم مثل ژورنالیست ها هر روز حرفی برای گفتن داته باشیم. به جاش اون نقاب روی صورت ژورنالیست ها و اون دروغگویی ناچار اونها رو هم نداریم. در یک جمع بندی بشین من برم نوشابه بیارم واسه خودمون باز کنیم! :دی دی دی

Anonymous said...

بعضی سرویس دهنده ها هم کامنت ها رو میارن. مثل سپنتا.

ناخدا said...

واسه من هم
secure port
بسته بود حالا باز شده

Anonymous said...

حالا ما یه چی گفتیم، تو چرا جدی گرفتی! بنویس دیگه !