Tuesday, March 20, 2007

نو از نوع سال

من همین سال خوک به دنیا آمده ام. نمی خواهم بگویم تصمیم دارم که دوباره به دنیا بیایم. می خواهم بگویم که یواش یواش دارد بوی بیست و چهار می آید. هر چقدر منتظر ماندم که مثلا یک اتفاق جالبی بیفتد که با یک روحیه دیگر بیایم این جا برای سال جدید و قدیم چیز بنویسم، نشد. می گویند سال خوک سال آخر است، یک چیزی مثل اسفند در ماه ها، سر آغاز تحول و بیداری. امیدوارم که همین طور باشد. سال قبل کلا خیلی سال جالبی نبود. به قول مهران خاکستری، از آن هایی که سیاهش هم بیشتر است تا سفیدش. امیدوارم سال بعد حداقل مثل امسال نباشد. امسالی که بیست و نهمین روز اسفندش هم سردِ سرد است و یک جاهایی تا یک متر هم برف باریده است.


نیست در شهر نگاری که دل ما ببرد                  بختم ار یار شود رختم از این جا ببرد
جام مینائیِ می، سدّ ره تنگدلی است             منه از دست که سیل غمت از جا ببرد
حافظ ار جان طلبد غمزه مستانه یار                  خانه از غیر بپرداز و بهل تا ببرد 


سال نو مبارک

6 comments:

Anonymous said...

قبول نيست. نيست در شهر نگاري كه دل بنده را ببرد. خودتو وارد حريم شخصي من نكن.

Anonymous said...

"- نازلی بهار خنده زد و ارغوان شکفت.
در خانه ، زیر پنجره گل داد یاس پیر.
دست از گمان بدار!
با مرگ نحس پنجه میفکن!
بودن به از نبود شدن ، خاصه در بهار..."

Anonymous said...

دو سال گذشته برای من واقعاً سالهای جالبی بودند
هیچ وقت این قدر یکجا بد نیاورده بودم
29 اسفند هم دندونم شکست!

امسال ولی فکر کنم بد نباشه
چون دیگه اتفاقی نیست که نیافتاده باشه
:D

سال خوبی داشته باشی

ناخدا said...

فکر کنم آدم هر چی بزرگتر میشه کمتر بهش خوش میگذره. تا حالا که همینطور بوده. سال خوک بعدی سی و شش سالت میشه. فکر کن. حسین سی و شش ساله چی هست

Anonymous said...

سلام حسین ... آقا سال نو مبارک ...
ایشالا که نگارشم جور میشه
حاجی اینجا نگار و این قضایا زیاده فقط زبون نمی فهمن
بفرستم یکی ؟‌

Anonymous said...

man taghriban 1 saali mishod ke narafte boodam velayat. har ki mano midid migoft: "oh! cheghad moohat sefid shode??!!"

are hossein jaan, pir shodim vali adam nashodim.

be ghole agha Kabi: "hameye khoshi haye donya ta ghable 25 salegie." man moondam ta ghable 25 saalegi injoori boode, badesh chi mikhad beshe??