Monday, March 26, 2007

دست بردار از این میکده سربه سری


یک روز به شیدایی در زلف تو آویزم
یک روز دو چشمم خیس، یک روز دلم چون گیس
آشفته و ریساریس
بردار دگر بردار، بردار به دارم زن
از روی پل فردیس

بار اول آهنگی توی وبلاگ مهران شنیدم و خیلی خوشم آمد اما نمی دانستم که برای کیست. بعدا فهمیدم که اسمش محسن نامجو است. چند روز پیش دوست عزیزی کلی از آهنگ هایش را برایم فرستاد. من که خیلی خوشم آمد و یک مدتی است به طور مداوم گوش می دهمشان. راستش می خواهم از او تعریف کنم. فکر می کنم مدت هاست موسیقی این طوری نشنیده ام. حالا نمی دانم که شیفتگی موقتی است یا ادامه دار خواهد بود.
من از این هایی که پیش زمینه قوی موسیقی سنتی دارند و بعد می روند دنبال سبک های دیگر خوشم می آید. چند نفری را هم که می شناسم معمولا کارهایشان بد نیست اما این یکی قطعا با همه آن ها فرق دارد. البته من متخصص موسیقی نیستم و همین طوری دلی می گویم این حرف ها را. یک جوری کارهایش طوری است که دوست داری پشت هم گوش بدهیشان. شعرهای کارهایش هم خیلی جالب است. توی کارهایش همه جور شعر و سبکی هم پیدا می شود. از شعرهای حافظ ومولوی بگیر تا شعر شاملو و اخوان و کارهای خودش.
خودش متولد تربت جام است و در مشهد بزرگ شده و تا نوجوانی آن جا بوده و بعد آمده تهران. پیش اساتید موسیقی کلاس رفته است.چند ترمی موسیقی خوانده است و چون با جو دانشکده حال نکرده بیرون آمده. رفته سربازی و آن جا با سبک های دیگری آشنا شده. الان هم یک جور موسیقی تلفیقی دارد کار می کند. خودش فکر کنم بهتر کارهایش را توضیح داده است که این جا و این جا می توانید ببینید. تا حالا پنج تا آلبوم کار کرده که یکیشان جدیدا مجوز گرفته اند و قرار است تا یک ماه دیگر در بیاید. بعضی کارهای فوق العاده اش مثل گیس را بعید می دانم که حالا حالا ها مجوز بگیرد. خلاصه این محسن نامجو را حتما بشنوید، فکر نمی کنم پشیمان بشوید.

بعضی از آهنگ ها و مطالب مرتبط را هم می توانید اینجا و اینجا و اینجا ببینید. کسوف هم یک سری از عکس هایش را گذاشته.

ای درد توام درمان در بستر ناکامی
وی یاد تو ام مونس در گوشه تنهایی
وی خاطره ات پونز، نوک تیز ته کفشم
این صندل رسوایی، این صندل رسوایی 

3 comments:

Anonymous said...

!!خوب وردار واسه ما هم بیار دیگه

Anonymous said...

استاد در مورد سبك هاي ديگري كه در دوران سربازي آدم ياد ميگيره توضيح بديد.

حسین said...

احسان خان، یه چند ماه دیگه که رفتم به طور کامل برات توضیح کامل میدم